Subject: FW: Tulekahju teadete sõnumi kuuldavusest objektidel
From: "Kristina Zahharova" <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Fri, 4 Jul 2025 13:11:26 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Sooviksin teie kui tuleohutuse valdkonna kõige pädevama isiku arvamust.

Meil on üks objekt, kuhu on paigaldatud tulekahjuteavituse helindussüsteem, 
ning sellega seoses tekkis küsimus:
Kas helindussüsteemist edastatav teade (sõnum) peab olema kuuldav igas maja 
nurgas ja igas ruumis või piisab sellest, kui see on kuuldav ainult 
evakuatsiooniteedel?

Standardis on selle kohta kirjas järgmine:

See on mitmes kohas kirjas  evs 50849 lisaks on veel en54-16

C.2 Tähelepanusignaalide kuuldavus
Tähelepanusignaalid peavad kogu kattealal (vt 3.2) vastama järgmistele 
nõuetele:
a) minimaalne absoluutne helirõhutase: 65 dB; A-filtriga korrigeeritud;
b) minimaalne absoluutne helirõhutase aladel, kus võib olla magavaid 
inimesi: 75 dB; A-filtriga
korrigeeritud;
c) häire A-filtriga korrigeeritud helirõhutase on vahemikus 6 dB kuni 20 dB 
üle A-korrigeeritud
taustmüra helirõhutaseme (või 9 dB kuni 23 dB vastavates häiresignaali 
sagedusribades):
1) taustmüra mõõtemeetod peab olema kooskõlas müra laadiga;
2) lühiajalist taustmüra (< 30 s) tuleb mõõta väärtusega LA,eq;
3) pikema perioodi taustmüra mõõdetakse väärtusega LA10;
d) häiresignaali maksimaalne tase ei tohi üheski kuulaja asukohas ületada 
120 dB (A-filtriga
korrigeeritud), piiramaks heli levimise taset.

Minu seisukoht on, et teade peab olema kuuldav igas ruumis, kus inimesed 
viibivad – vastasel juhul ei pruugi kõik ohust teada saada.

Ehitaja väidab aga, et piisab, kui teade on kuuldav ainult 
evakuatsiooniteedel.  ATS-i sireeni heli peab olema hoones kuuldav kõikjal.

Lugupidamisega, ja tagasisidet ootama jäädes

Alex Roost
Juhatuse liige | Riiklikult tunnustatud ekspert
Kutseline kinnisvarahaldus- ja hooldusjuht, tase 6

Remicon | Tallinn, Estonia
📧 [email-masked] <mailto:[email-masked]>  | 🌐 www.remicon.ee 
<http://www.remicon.ee/>  | 📞 +372 52 21 119